gossanna

8 hela långa veckor!!!!

Ja så lång tid ska det tydligen ta att få min nya ridhjälm =/ hmm jaja det får väl gå. Mer om den får ni veta då den kommer, jag hoppas iaf att jag blir nöjd =) Ja sen till uppdateringen då som inte är den bästa. Tränade mycket galopp förra veckan och jag tror att det har gett lite resultat iaf =) Ulvik fick springa runt säla nästan varje dag =) Hade tagit ledigt på fredagen så då blev det en långpromenad med pållarna. Lördag va det meningen att jag skulle ha ridit för Anna men då det inte blev av så tömkörde jag istället, gjorde många galoppfattningar och det gick strålande. Söndag blev träningen också inställd så då blev det en barbacka tur tillsammans med resten av familjen, inge galopp bara trav. Livia red barbacka på Ulvik och ramlade av, slog sig bara på armen så det gick över snabbt. Måndag hade flickorna skidträning så hästarna fick vila. Blir helt faccinerad över hur fort flickorna har lärt sig åka skidor, jätte duktiga och åker själva både upp och nerför backar =) snabba är dom också. Idag blev det dressyr för brunas del, får henne väldigt fin i traven numer, svårt med ställning i höger varv och vill gärna skjuta in bogen men i galoppen däremot går det strålande i höger, svårt med fattningen men det får vi öva mer på. Väldigt lugn i båda varven tycker jag, däremot blir hon stressad efter galoppen och har svårt att komma till ro igen i traven, men mer träning så kommer det att gå bra oclså. Tjurade ur och vägrade trava en gång och det var när jag ansåg att hon inte skulle få springa iväg i fattningen så avbröt jag och då ville hon inge mer alls =) Avslutade när hon var lugn i båda varven. Sen tog vi med Ulvik och mamma med vovve på promenad genom sandåsen, Livia red såklart och det gick bra, mycket trav =) Imorgon ska jag klippa mig så hästarna får vila även då men på torsdag kör vi på igen =) tömkörning blir det nog då. Ska sova nu om jag ska upp kl 4 inatt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: