gossanna

Galopp, galopp

Men först va det ulviks och vovvens tur att motioneras, ja och min då =b 
Tog barnen på varsin bob bakom ulvik och gick sandåsen, det har kommit snö nu så han fick pulsa lite, sen upp i storholn, där han fick kämpa upp för en lååång backe, bra träning. Sen hem genom skogen i skoterspåren, så han va helt slut när vi kom hem, jag med för den delen =) sen fick ulvik stanna inne med täcke på sig eftersom att bruna skulle tränas efter att barnen skjutsats till nya lokalen. Vart lite avis på barnen, vilken fin lokal dom fått, jag hade gärna stannat kvar =) milia ville inte äns ha en hej då kram så upprymd va hon. Joel får nog svårt att hämta sen.
 
Sen gjorde jag klart bruna för galopp träning efter risåsvägen, perfekt när det hade kommit snö nu. Varvade galopp och skritt och lite trav, upp och ner för små backar, korta och länga, ja nu fick hon rejäl träning. Sen kom vi till den vanliga galopp backen och där skulle hon självklart upp och började skugga på stället, men jag valde att trava förbi och fortsätta längre in, jobbade med hon i traven och tillsist så slappnade hon av. Sen vände vi och hon fick galoppera upp för backen i vardera galopp. Strålande nöjd travade vi hemåt, galoppera och skrittade som på vägen dit. Lite slängig med huvudet åt alla håll i traven tills hon kommer till ro och slappnar av. Då får hon ner huvudet och blir lugn =) det är kul att jobba med henne nu. Väl hemma så strecha jag benen på hon och sen fick dom båda komma ut i hagen igen. Jag har duschar och fått i mig mat så nu är det dax för jobb. Ha en trevlig kväll allihop!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: