gossanna

Träning för Anna!

Ja efter att Bruna varit halt några dagar så kände jag att vi fick ny energi att jobba med vilket vi behövde efter denna långa vinter =) våren är påväg, trots att det varit -20 hela veckan på natten, men bara det hjälper till =) Har även varit utan internet så uppdateringen på bloggen har inte blivit av =) Red km i ilbäcken förra helgen. LC1 programet red vi och det gick sådär, hoppas på att kunna träna mer till nästa gång så att vi har en chans att bli godkända iaf =) en kul grej som va väldigt nyttig för oss båda! Fick hjälp utav Astrid att knoppa henne och hon blev så fin =) Idag blir det träning för Anna, ska ha lite markarbete, dressyr och hoppning. Ska bli spännande att se vad hon hittat på, hoppas på mycket galopp jobb iaf =) Imorgon ska Livia och Ulvik vara med i en klubbtävling på vrs, dom ska rida bommar och hoppa 1 dm =) ska bli kul tror jag. Har tränat lite bommar och hinder denna vecka, både med livia på och bara med Ulvik, har longerat dom då det funkat bäst. Ska springa med dom runt banan imorgon så hon kommer inte att rida själv, tror inte att det funkar riktigt än, han är ju så otroligt envis och vill han inte så får man kämpa sig blå innan han motvilligt går med på det, men det är väl så dom är dom där små hästarna =) livia lär sig då mycket nytt med han iaf. Hoppas bara på att få en bättre sadel till han då cowboy sadeln inte är den optimala hoppsadeln, hon får ingen vidare sits i den och när hon ska stå upp över hindret så åker sadeln framåt =/ svea skulle fixa något bättre så jag hoppas på det =) Är väldigt sugen på att ställa upp i pay and jump imorgon med bruna men eftersom livia ska vara med med ulvik så blir det problem med transporten då jag inte kan köra båda i den, ilvik väger ca 166 kg mätte jag till idag och bruna ska jag kolla sen få se, men hon måste väga runt 400 kg om det ska gå bra då jag får lasta 580 kg i transporten, tror hon väger runt 500 så det funkar nog inte =/ Vill ha b behörigheten klar så jag kan typa upp transporten, så småningom vill jag även köpa en ny bil, fyrhjulsdrivet vill vi ha =) Jaja jag får väl hoppas nästa gång jag =) Nu ska böna göras iordning strax =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: