gossanna

Urkass uppdatering!

Ja jag ber så hemskt mycket om ursäkt. Allt går bara bra, har inte blivit så mycket ridning senaste veckan pga sjuka barn så jag har inte kunnat vara ute så mycket. Ett dressyrpass på måndag iaf som gick sådär, försökte göra samma sak som på Anna träningen, men kunde inte sitta ner i traven då hon va som en fiol sträng, tog galopp istället och där gick det super =) sen trav igen och då gick det mycket bättre. Tisdag vila, onsdag tömkörning och torsdag vila pga att hon inte gick att få tag på i hagen, hade ingen större lust att fortsätta "jaga" henne då jag kände att jag bara blev på dåligt humör så då fick det vara, tog en långpromenad med vovven som förövrigt blivit 7 år i veckan =) fredag tömkörning. Lördag stod jag och mamma i kiosken i hunflen och flickorna var med i slalomskola, va borta hela dagen så det fick bli en kvällstur, mest trav och skritt =) Idag fick det bli en galopptur efter risåsvägen, gick sådär, det va ganska spårigt där och jag försökte hålla henne mellan spåren där det fanns snö men hon har lite svårt för det. Dessutom ville hon gärna ha huvudet åt vänster och skjuta ut bogen till höger så det fick jag försöka jobba med. Får inte till höger galoppen ute på rakt spår men vet inte om jag ska bry mig om det så mycket än. Får höra med anna nästa gång jag rider för henne. Efter ridturen så tog hela familjen en promenad på älven. Livia red på ulvik och det gick så bra. Jag får hjälpa till.och driva på och sen vända på han då han helst vill gå hemåt igen. Båda hästarna har blivit lite småtjocka då ingen av dom fått så mycket motion. Måste försöka hinna med mer i veckan. Ska väl bli tömkörning, långpromenad, dressyr och hoppning för brunas del iaf. Ulvik ska.motioneras som vanligt med Ridning och kanske lite bob dragning. Nu ska jag ta och vila lite innan ponny akuten. Imorgon börjar jag min första dag på 100 % ska bli lite spännande faktiskt. Fyller dessutom 28 imorgon. Ha en trevlig söndag kväll!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: