gossanna

Helgen!

Den har varit trevlig och som vanligt så har den gått i en rasande fart, redan måndag och kvällsvecka! Fredag efter jobbet åkte Livia skidor och jag och milia tog sparken med vovven så han fick lite motion, sen va jag och livia iväg på ridning. Livia fick rida sloggi och det klarar hon så bra själv, går med och hjälper till lite ibland bara =) Sen hem och laga lite mat och mysa tills joel kom hem. Somnade på soffan och sov nog där större delen utav kvällen, varför gå och lägga sig?! =) Lördag morgon ut med hästar och göra klart stall, sen göra iordning bruna för ett dressyrpass i ilbäcken för Anna. Det var ju ett tag sen. Gick hur bra som helst, inte allas så stark som i hoppningen i torsdags utan hon lyssnade jätte bra på mig =) sa till anna att jag ville träna på just det att hon skulle lyssna på mig och få till halvhalter och allt. Började uppvärmning med trav i lättsits och gjorde volter och ut på mindre volt i andra varvet, precis som förra gången, den övningen är bra för brunas del då hon får lyssna hela tiden, hon kan inte rusa iväg och hon måste trava ganska lugnt. Sen fick jag ta bort stigbyglarna för att träna att sitta ner i traven, fortsatte med tre volter på rad, men sen skulle jag göra tre serpentiner och i varje serpentin skulle jag också göra en liten volt, hon lyssnade hur bra som helst och hade ett bra tempo. Innan vi började den övningen visade anna mig hur jag skulle jobba med magen istället för armarna och det funkade hur bra som helst, kände inte av armarna alls och bruna blev mer lätthanterlig. På slutet var hon riktigt fin och där avslutade vi =) ingen galopp men jag ville ju träna traven just för att hon ska lyssna =) Sen hem och ut med vovven i skogen en vända. Duscha och göra sig iordning för älgfest, josse och lars kom hit på lite förfest innan vi åkte upp. Go mat och goa folk fick göra min lördag kväll =) bra band var det också och en hel del dans blev det! Söndag morgon ut med hästar sen lägga sig någon timme till =) Tog med bruna på ett litet ridpass på vägarna här hemma, fokuserade på att jobba med magen och det gick hur bra som helst även då =) utforskade en lite skogsväg längs efter älven, jätte mysigt. Hemåt tränade vi galopp, även där jobbade jag med att reglera farten med hjälp av magmusklerna, bröt av och skrittade, fattade galopp och så flera gångere om, sen travade jag dom sista 500 m hem. Ett väldigt trevligt pass. Idag blir det inget då flickorna är hemma och är sjuka. Blåsigt och varmgrader ute så jag vill inte gärna ta med dom ut. Ska på jobbet sen så då får hon vila. Däremot ska jag snart ta ut vovven en vända så han får göra ifrån sig iaf! Hoppas på att flickorna är piggare imorgon så det kan bli något gjort iaf! Ha en trevlig måndag allihop!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: