gossanna

Hoppning!

Hoppning!d min häst va stark idag! Förstod redan när vi lastade ur henne att det var en övertaggad häst idag =) kunde inte skritta eller trava och när det kom till galoppen så va hon så stark att jag knappt kunde hålla henne. Första övningen va travbommar, det låg bommar överallt, upphöjda, liggandes och med olika avstånd för att vi skulle reglera farten efter avstånd. Jättebra övning för bönas del, vi fick inte hoppat ett enda hinder fören vi hade klarat bollarna utan att slå i. Hmm ja det där med bommar är inte lätt och det är verkligen något jag kommer att träna på så ofta som möjligt. Hon är nästan rädd för dom och skoter fullständigt i mina hjälper, hon kör sitt egna rejs och då går det fort också! Tillsist fick vi det ganska ok och jennie tyckte inte vi skulle stressa upp hon något mer så vi gav oss där trots att vi inte hade klarat hela banan felfritt. Efter det satt hon upp ett hinder där vi skulle komma in i trav, hoppa, galopp, sakta ner till trav för att sedan komma över tre trav bommar och sen tre till längre bort. Även denna övning är väldigt behövlig då bruna får lära sig att tagga ner efter galoppen och få upp fokus igen. Sen satt hon upp travbommarna till en kombination och satt även upp en oxer. Efter kombinationen skulle vi göra ett varv på volten för att sen hoppa oxern och ta stopp nere vid c. Vägen och att reglera farten i tid är något vi måste tänka på där. Sen satt hon upp en kombination till på långsidan så efter oxern skulle vi hoppa dom och där avslutades banan Så hoppade vi hela banan tills vi va nöjda. På slutet gick det bättre och hon började lyssna mer på mig. Sammanfattning: stark och snabb häst =) som ändå vill göra sitt bästa. Nu längtar jag redan till nästa gång =) Kanske kommer det upp en film här också! Godnatt!
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Anna Einarsson Olsson
skriven :

Ja stavningen va inte den bästa =) hoppas ni förstår något iaf.