gossanna

Wekend!

Hade skrivit ett inlägg i lördags men det syns inte så jag får uppdatera nu då. Tog med flickorna upp till hunflen för lite slalom åkning på förmiddagen i lördags. Joel va borta på rally hela dagen så vi hade dagen för oss själva. När vi kom hem så åt vi lite mat sen tog vi hästarna på en tur i skogen, dom fick pulsa i snön längs skoterspåren. Upp och ner för backar så det vart bra träning =) Väl hemma så kom Joel hem också, åt god middag och myste mest hela kvällen =) Söndag tog jag ut bruna på en dressyr tur på åkern, skulle jobba med galoppen och tänkte att det var ju jätte bra att vara där det fanns snö så hon fick jobba hårt =) gick sådär, vänster är inga problem, men höger är svårt vill helst inte fatta alla utan tar gärna vänster. Dessutom ställer hon sig åt vänster och skjuter ut bogen åt höger så jag får jobba jätte mycket med höger. Känns som att höger armen ska gå av då hon år så stark där. Känner att jag hänger mig rejält så jag måste fixa ett tränings tillfälle för Anna så jag får lite råd. Tillsist gick det skapligt då gav jag mig. Inte helt nöjd direkt men men... Fixade foderhäcken igår så jag fick in höet i den. Blev riktigt nöjd faktiskt =) Idag kvällsjobb, tog en promenad runt säla innan barnen åkte till trude. Livia red på ulvik och milia i vagnen. Längesen jag gick den vändan så det var riktigt kul =) Sen vart det back träning för brunas del. Skrittade först, sen trav genom hela sandåsen sen skritt 4 ggr upp för en tvär backe i sandåsen. Sen galopp tillbaka i sandåsen och in i sköldhagen, galopp uppför backarna där, sen ner för en brant backe och 4 ggr galopp uppför samma backe sen galopp tills vi kom till storholns vägen där blev det skritt tills vi kom in på en mindre bilväg där blev det trav och sen ut på samma linda som vi träna galopp på i söndags, ville träna höger galopp så det blev några fattningar sen skulle hon travas av, det fick bli på åttvolter, stressade iväg och körde upp huvudet i höger varv och drar sig åt vänster. Men mot slutet var det helt ok så då gav jag mig =) Nu jobb sen får vi se vad som händer imorgon =)
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar: